comert electronic 3

Avantajele și dezavantajele comerțului electronic

Care sunt avantajele și dezavantajele comerțului electronic?

Comerțul electronic este un tip de comerț foarte controversat care va crește disproporționat. Este un proces de marketing care este adaptabil la noile reguli și situații de piață, care oferă noi posibilități. Nu este ușor să-l cunoști bine și este necesar un bun studiu de piață pentru a înțelege dacă produsul tău îndeplinește profilul pentru a intra pe piață prin acest mijloc. Dar, ca în toate, există două fețe ale monedei, cunoașteți avantajele și dezavantajele utilizării comerțului electronic.

Principalele puncte și contra ale comerțului electronic

Înainte de a începe, este convenabil să aveți o imagine obiectivă și realistă a ceea ce înseamnă să vă dedicați comerțului electronic. Iluzia ne poate orbi uneori de inconvenientele a ceva, la fel cum ignoranța sau neîncrederea ne împiedică să vedem lucrurile pozitive. Din acest motiv, vom analiza avantajele și dezavantajele comerțului electronic.

Avantaje ale comerțului electronic

  • Nu există limitări geografice, deoarece rețeaua este globală, astfel încât să vă puteți extinde afacerea oriunde
  • Puteți afișa și oferi o gamă mai largă de produse.
  • Costul atât pentru pornire, cât și pentru întreținere este mult mai mic decât într-o afacere tradițională.
  • Economisiți timp la efectuarea achiziției pentru client.
  • Există o ușurință mai mare în dezvoltarea strategiilor de marketing pe loturi, cupoane și reduceri.
  • Puteți oferi mai multe informații clientului.
  • Există o posibilitate mai mare de a oferi o comparație mai bună a produselor cu prețurile și caracteristicile acestora.
  • Poți fi propriul tău șef.
  • Nu există limită de timp, cu excepția cazului în care sunteți un muncitor, vă permite să vă reconciliați mai bine cu familia și să vă adaptați munca la programele și ritmul vieții.
  • Puteți digitaliza parțial afacerea, dar puteți avea întotdeauna un 100% online și electronic, ceea ce reduce costurile la niveluri cu adevărat accesibile pentru toate bugetele.

Dezavantaje ale comerțului electronic

  • Desi ne putem extinde global, exista legi care ne interzic sa vindem in afara UE sau in anumite tari supuse embargoului, cum ar fi Rusia, Iran si altele
  • Concurența este mult mai mare, deoarece oricine poate lansa acest tip de afaceri.
  • Există consumatori care preferă să vadă produsul înainte de a-l cumpăra și sunt suspicioși a plăților online.
  • Nu toate produsele pot fi vândute online cu aceeași ușurință.
  • Costurile de expediere pot fi foarte scumpe atunci când volumul este mic.
  • Loialitatea față de un client este destul de dificilă datorită gamei largi de concurență.
  • Securitatea site-ului poate oferi clienților potențiali multe întrebări.
  • Consumatorii doresc cel mai bun preț și cel mai bun serviciu și este dificil de obținut ambele mereu.
  • Dacă aveți tendința de a amâna, este foarte ușor să vă distrageți atenția cu alte lucruri sau sarcini, mai ales dacă sunteti acasă. O bună disciplină este esențială.
  • Există riscul atacurilor de phishing (furt de chei și parole) și de acțiuni rău intenționate.
  • Dacă pagina (sau serverul) dvs. cade, nu veți putea oferi ceea ce vindeți, pierzând acele vânzări.
  • Nerăbdarea consumatorului. Într-un magazin fizic, orice îndoială sau întrebare poatesă primească răspuns instantaneu, spre deosebire de ceea ce se întâmplă de obicei online.
  • La fel, timpul pentru achiziționarea unui produs nu este imediat și când o persoana se grăbește, poate chiar să decidă să nu cumpere produsul din cauza perioadelor de întârziere.

Oportunități și creativitate

Personal, unul dintre cele mai importante puncte (și realizări) ale comerțului electronic. La fel ca în afacerile fizice și tradiționale, comerțul electronic ne permite să implementăm ceea ce avem în minte. Dar motivul principal aici constă în avantajul implementării unei idei este că de obicei este mai rapid și mai ieftin. Acest fapt diferențiator ne permite să „împușcăm” o idee fără a risca un efort sau un capital pe cât de mare ar putea fi în afacerea fizică.

În caz de greșeală, putem evalua unde am eșuat sau dacă ideea noastră nu a fost la fel de interesantă pentru public ca și pentru noi. Probabilitatea de eșec dacă mergem „inovatoare” este mare, aceasta este o realitate, dar este, de asemenea, o realitate că avem un succes pe care nu îl așteptăm. Da nu este nimic mai bun decât să ai succes în ceva care îți place și tu.

Putem găsi exemple de acest tip în multe locuri. Oamenii cărora le-a plăcut să călătorească și sunt acum dedicați să călătorească prin lume, capturându-și impresiile și fotografiile altor culturi pe paginile lor, oferind sfaturi și creând fire autentice de discuții care au condus la promovarea produselor la care nici măcar nu se așteptau … Chiar și oamenii cu cunoștințe despre comerțul electronic care au găsit oameni cu un dar special și care împreună au avut succes. Cu siguranță îmi va veni în minte un caz ca cel pe care îl explic și că la început au început așa. De aici și importanța de a fi tu însuți și a dezlănțui creativitatea.

Comerțul electronic ca necesitate

Veți fi citit anterior că nu toate companiile pot sau trebuie să aibă o prezență online. Deși această afirmație este adevărată, a devenit din ce în ce mai puțin importantă pe măsură ce trec anii. Nu numai digitalizarea ci transformarea globală la nivel tehnologic conduce și ajută la creșterea continuă a comerțului electronic. Unele date cheie pentru a înțelege importanța creșterii ar fi următoarele:

În 2018, comerțul electronic din Spania a avut un nou record, 40.000 de milioane de euro. Creșterea medie anuală pe care oamenii o cheltuiesc online crește cu aproximativ 20%. Din ce în ce mai multe generații folosesc internetul nu numai pentru a achiziționa produse, ci chiar pentru a obține informații, sfaturi sau pentru a găsi locația unei companii. Chiar și prin apropiere, înainte de orice eventuală nevoie imediată.

Dincolo de cântărirea avantajelor și dezavantajelor pe care le putem găsi în comerțul electronic, datele anuale reflectă o schimbare de tendință în consum care se stabilește și nu pare a fi inversat. De fapt, comerțul electronic se stabilește rapid, și în fiecare zi ocupă și atinge sectoare la care nu ne așteptam înainte. Ca în mod autonom, o lume era dezvoltată în mod paralel, dar de o natură foarte diferită pe care nu am fi crezut-o până acum în unele cazuri. De la găsirea cuiva în timp real, până la monede virtuale.

Concluzii

Toate start-up-urile de afaceri au începuturi grele și, atunci când vine vorba de o industrie, se întâmplă același lucru, cu o durată ceva mai mare de timp. Este normal și este firesc, deoarece introducerea la ceva trebuie să treacă prin majoritatea magazinelor și fiecare avansează în felul său. Comerțul electronic nu face excepție, deși extinderea este foarte rapidă în comparație cu alte vremuri, deoarece internetul facilitează interconectarea între companii și clienți. Profitarea acestor oportunități ne va duce într-o lume de posibilități care până acum fusese restricționată, dar va trebui să fim răbdători și responsabili, deoarece nici tendințele și gestionarea acestui tip de comerț nu sunt convenționale.

A fost utila aceasta pagina ?

Click pe stele pentru a vota

Average rating 5 / 5. Voturi: 1454

Niciun vot inca, fii tu prima persoana care voteaza.