Optimizarea mediului virtual

Optimizarea mediului virtual (VEO): Următoarea evoluție a SEO?

Converg lumile realității virtuale, ale realității augmentate, ale metaversului, comerțului și SEO? Aflați ce dezvăluie cele mai recente tendințe.

Realitatea nu se mai limitează la ceea ce vezi în fața ta. Acum avem realități alternative, inclusiv virtuale și augmentate. Aceste progrese tehnologice fac schimbări mari în lumea din jurul nostru. Este important să înțelegeți pe deplin aceste concepte, precum și cum să le folosiți pentru viitorul marketingului și comerțului electronic.

Realitatea virtuală și augmentată depășesc acum utilizarea divertismentului și, de asemenea, se îndreaptă în direcția afacerilor. Tendințele bazate pe vârstă, timp și pandemie duc toate către un domeniu de comerț complet online. Am putea la un moment dat să lăsăm în urmă era SEO și să intrăm într-o nouă stare cu termeni și teorii noi?

Ce este realitatea virtuală?

Realitatea virtuală (VR) este un mediu simulat creat de tehnologia computerizată. Tehnologia de afișare permite o experiență virtuală captivantă în comparație cu interfețele de utilizator tradiționale. Când se aplică realitatea virtuală, utilizatorii sunt transportați într-o lume tridimensională în care pot interacționa cu un mediu 3D.

Cea mai recunoscută componentă a realității virtuale sunt afișajele montate pe cap (HMD). Companiile populare care aplică deja realitatea virtuală produselor lor includ HTC Vive, Oculus Rift și PlayStation VR (PSVR).

Trei tipuri principale de realitate virtuală

Realitatea virtuală poate fi împărțită în trei sectoare principale:

  • VR non-immersive : Un mediu virtual generat de computer în care utilizatorul este conștient și controlat de mediul fizic în care se află. Cel mai comun exemplu este un joc video în care jucătorii intră în „lumea jocului” cu propria poveste și personaje.
  • VR semi-imersiv : un mediu bazat parțial într-un cadru virtual; utilizat în mod obișnuit pentru instruire și în scopuri educaționale cu sisteme de proiectoare mari și calcul grafic. Un exemplu de VR semi-imersiv ar fi simulatoarele de zbor pe care piloții trebuie să le folosească în timpul antrenamentului.
  • VR complet imersivă : cea mai realistă experiență VR în care vederea și sunetul sunt complet scufundate în cadrul virtual. Când poartă echipamentul VR adecvat, utilizatorii vor putea să vadă și să simtă mediul digital din jurul lor, ca și cum ar fi acolo.

Realitatea virtuală vs. realitate augmentată

Realitatea augmentată (AR) este utilizarea tehnologiei pentru a îmbunătăți ceea ce văd utilizatorii în lumea reală, cu o suprapunere digitală care încorporează obiecte artificiale. Realitatea augmentată este capabilă să combine elemente atât ale lumii fizice, cât și ale lumii digitale sau să adauge elemente digitale la o vizualizare live.

Aplicația de succes pentru telefonul mobil din 2016, „ Pokemon Go ” este un exemplu excelent de realitate augmentată. Utilizatorii ar putea să se plimbe în lumea reală și să caute personaje Pokemon care să apară mai întâi pe ecranele telefonului lor și apoi în spațiul real din fața lor.

Mai simplu, iată diferența principală dintre VR și AR:

  • Realitatea crescută este un plus la experiența din lumea reală.
  • Realitatea virtuală creează o atmosferă și o experiență complet nouă de la zero.

Dar metaversul?

În termeni largi, metaversul va combina realitatea virtuală și augmentată pentru a crea o lume care continuă să existe chiar și atunci când nu te joci. Va fi o sferă online realistă, în care utilizatorii pot merge să iasă cu prietenii, să participe la întâlniri de lucru și chiar să cumpere și să vândă produse.

În versiunea idealistă a metaversului, elementele virtuale vor fi interoperabile și vă vor permite să luați elemente de pe o platformă la alta.

Unii oameni ar putea argumenta că metaversul există deja de ceva timp, în special în jocurile video. De exemplu, „World of Warcraft” permite deja jucătorilor să cumpere și să vândă bunuri. „Fortnite” are opțiunea de experiențe virtuale, cum ar fi un concert generat sau o expoziție creată de utilizator.

Cu toate acestea, cineva care susține că „Fortnite” este același cu Metaverse ar fi același cu cineva care susține că Google este simbolul internetului. Există mult mai mult în domeniul de aplicare al metaversului și a ceea ce poate oferi acesta.

Deoarece este încă o lucrare în desfășurare, există încă unele speculații cu privire la cum va fi și arăta exact metaversul. Cu toate acestea, este evident că produsul a modelat noi blocuri de construcție pentru lumea tehnologică.

De exemplu, în curând va exista posibilitatea de a găzdui sute de oameni pe un singur server, care ar putea ajunge la mii sau chiar milioane. Există, de asemenea, instrumente de urmărire a mișcării, care pot fi folosite pentru a urmări mișcările utilizatorilor în timp real. Metaversul nu va avea doar un impact uriaș asupra divertismentului și aspectelor sociale, ci și asupra marketingului.

Unde suntem cu realitatea virtuală

Este adevărat că realitatea virtuală nu și-a atins încă potențialul maxim, acționând chiar ca o promisiune neîmplinită de-a lungul anilor.

Sunt necesare soluții pentru a depăși obstacolele în VR, inclusiv:

  • Pret si disponibilitate.
  • Căști voluminoase.
  • Defecțiuni tehnice.

Cu toate acestea, statisticile arată că realitatea virtuală este în creștere, atât ca popularitate, cât și ca cerere.

Dincolo de recreere și divertisment la domiciliu, realitatea virtuală este utilizată în următoarele domenii:

  • Instruire : Oamenii de aplicare a legii au început să folosească realitatea virtuală ca alternativă ieftină și sigură la formare. Simulările pot fi folosite pentru intervievarea suspecților, practicarea arestărilor sau rezolvarea unor scenarii periculoase.
  • Călătorii : industria călătoriilor a suferit de pe urma pandemiei de Coronavirus, iar noile invenții ale VR au contribuit la satisfacerea poftei de călătorie a multor pasionați de călătorii. Diverse companii au creat moduri captivante de a călători în lume, inclusiv National Geographic Explore VR – care vă permite să vizitați locuri uluitoare, cum ar fi Antarctica sau Machu Picchu.
  • Imobiliare : Companii precum Zillow au început să integreze realitatea virtuală în afacerea lor. Realitatea virtuală poate oferi mai multe beneficii agenților imobiliari, cum ar fi reducerea costurilor și a timpului și lăsarea potențialului cumpărător să facă cumpărături prin mai multe case simultan.
  • Militar : Realitatea virtuală este o tehnologie cheie folosită de Departamentul Apărării al SUA. Realitatea virtuală este folosită de armată pentru antrenamente care sunt considerate prea scumpe, rare sau periculoase pentru a fi efectuate în viața reală. Este util și în fabricarea armelor, precum și în optimizarea echipamentelor.
  • Sport: O tactică de lungă durată a echipelor sportive a studiat practicile sau jocurile înregistrate pentru a analiza performanța jucătorilor și a adversarilor lor. Acum, odată cu utilizarea realității virtuale, sectoarele sportive majore, cum ar fi NFL, NASCAR și NBA, au început să folosească VR pentru a ajuta la antrenament și la antrenament în simulări în timp real.
  • Divertisment: Când oamenii se gândesc pentru prima dată la realitatea virtuală, este de obicei pentru divertisment. Jocurile video sunt cea mai comună sursă de VR sau AR. Cu toate acestea, există și alte forme de divertisment VR – cinematograf imersiv și parcuri de distracție VR.
  • Arhitectură : Progresele în realitatea virtuală au reușit să acționeze ca un instrument puternic pentru comunicarea intenției de proiectare cu arhitecții. Utilizarea VR poate ajuta la etapele, inclusiv de la proiectare la construcție, evaluarea proiectelor și prezentarea propunerilor și rezolvarea erorilor înainte de începerea procesului de construcție.
  • Artă: artiștii pot depăși limitele și limitările muncii lor folosind realitatea virtuală. Consumatorii pot „intra” în opera de artă prin videoclipuri interactive, explicații și panorame sferice de 360 ​​de grade care par a fi expoziții de calitate muzeală.
  • Aviație : piloții trebuie să urmeze o pregătire extinsă folosind simulatoare de zbor și ecrane de computer. Realitatea virtuală a devenit o alternativă mai eficientă la simulatoarele de zbor anterioare, care erau fie prea scumpe, fie voluminoase. Cu ajutorul VR, piloții pot exersa experiența în zbor și chiar pot construi avioane.
  • Săli de conferință : Facebook a introdus viitorul potențial pentru apelurile de conferință prin VR: Horizon Workrooms . În loc să stea pe Zoom, angajatorii și angajații lor vor putea în curând să intre într-un spațiu VR cu propriile lor avatare și să stea împreună în jurul unei mese de conferințe digitale.
  • Vizualizarea datelor – Realitatea virtuală și realitatea augmentată pot ajuta la comunicarea informațiilor mai rapid și într-un mod mai digerabil. Concepte precum piața de valori, schimbările climatice și chiar Brexit ar fi mai ușor de înțeles pentru companii cu ajutorul vizualizării datelor VR.
  • Jurnalism (jurnalism imersiv) : Jurnalismul imersiv descrie povești produse digital care ajută la crearea unei experiențe la persoana întâi cu știrile și evenimentele în curs. Realitatea virtuală a fost folosită pentru jurnalismul imersiv în cazuri precum în Guantanamo Bay, unde un jurnalist a intrat virtual în închisoare pentru a obține sunet și imagini reale pentru a obține o poveste.
  • Marketing/publicitate : Realitatea virtuală poate îmbunătăți marketingul și publicitatea pentru aproape orice companie. Oferirea unei experiențe realiste a unui produs clienților poate ajuta la creșterea probabilității ca aceștia să-l cumpere. Volvo Reality a fost primul exemplu de test drive VR care a permis cumpărătorilor potențiali să atingă, să simtă și să experimenteze vehiculele lor.
  • Social media : rebrand-ul Facebook la Meta este unul dintre principalele exemple de intrare VR în lumea rețelelor sociale. Facebook Horizon va permite utilizatorilor să experimenteze împreună evenimente sociale, să discute cu prietenii și chiar să construiască lumi virtuale. Există, de asemenea, aplicații VR, cum ar fi VRChat și REC Room, care permit utilizatorilor să se întâlnească și să se joace în camere publice și private.

SEO și marketing în realitate virtuală: Rămâneți la curent cu tendințele

„Deoarece tehnologia evoluează atât de rapid, este important ca companiile să încorporeze noi tehnologii în afacerile lor pentru a ține pasul cu vremurile”, a spus Cas Paton, MD Onbuy.com

Există mulți indicatori care indică viitorul cumpărăturilor care merg pe deplin online. Pe măsură ce publicul devine mai tânăr, dorința de a evita magazinele este mai mare. Pe baza unui sondaj OnBuy.com, 53% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 25-34 de ani preferă să cumpere online decât să intre într-un magazin fizic. Unul dintre motivele pentru aceasta este evitarea discuțiilor cu personalul în timp ce se află în magazin. În plus, 61% dintre mileniali susțin că este mai eficient să vorbească cu un comerciant prin mesaj text sau chat online.

A existat o schimbare uriașă în comerțul electronic, deoarece magazinele online devin showroom-urile clienților pentru a încerca un produs, iar magazinul fizic acționează ca un centru de experiență, mai degrabă decât un simplu loc de cumpărare a unui produs.

Generația Z (Gen. Z) se referă la grupul de oameni care s-au născut la sfârșitul anilor 1990 până la începutul anilor 2000. Generația Z este o nouă generație de consumatori unică. Creșterea într-o lume plină de tehnologie a afectat modul în care tinerii își văd experiența de cumpărături. Se presupune că această generație va avea un impact uriaș asupra modului în care oamenii cumpără în viitor.

Potrivit studiilor , Generația Z nu are nicio loialitate față de mărci și dorește să-și schimbe constant stilul și aspectul pentru a ține pasul cu tendințele actuale. Acest lucru poate face dificil pentru mărci să-și câștige încrederea; cu toate acestea, lasă loc pentru alte oportunități. Instagram a profitat de cumpărăturile rapide în rândul tinerilor, cu una dintre cele mai recente caracteristici ale acestora, inclusiv conectarea site-urilor mărcii direct într-o imagine postată.

Pandemia de coronavirus a avut, de asemenea, un impact uriaș asupra industriei de cumpărături. Când lumea era închisă, era imposibil să intri în magazinele fizice pentru a cumpăra bunuri. Cu toate acestea, acest lucru a creat o creștere masivă a cumpărăturilor online. De fapt, veniturile Amazon au crescut cu o creștere de 40% în timpul blocării COVID.

Luând în considerare toți factorii de mai sus, este clar că modurile de cumpărături fizice sunt de domeniul trecutului. Consumatorii caută acum modalități mai rapide și mai eficiente de a-și cumpăra produsele. Cu ajutorul tehnologiei avansate, oamenii de toate vârstele pot cumpăra tot ce doresc la atingerea vârfului degetelor.

Ce urmează: optimizarea mediului virtual (VEO)?

Realitatea virtuală și augmentată au început deja să aibă un impact uriaș într-o varietate de domenii. De ce nu ar trebui să presupunem că următoarea zonă de dominare ar fi cumpărăturile și comerțul electronic?

Dacă este o experiență online captivantă pe care și-o doresc cumpărătorii, atunci se pare că VR și AR sunt răspunsul pentru viitor. Exemplele actuale de realitate virtuală și augmentată utilizate în marketing includ experiența Nike în lumea VR pentru a încerca îmbrăcăminte și pantofi și aplicația IKEA „The Place” , care permite cumpărătorilor să folosească AR pentru a plasa mobilier în casele lor.

Imaginați-vă să cumpărați o ținută nouă din magazinul dvs. preferat sau să cumpărați alimente săptămânale din confortul casei dvs. În timp ce aplicațiile pentru telefoane mobile pot deja ajuta la cumpărarea de produse online, oportunitatea pe care o oferă VR pentru cumpărături online poate depăși orice experiență curentă de cumpărături pe care o vedem în prezent.  În mod clar, nu există niciun semn că tehnologia va încetini și este responsabilitatea marketerilor să rămână la curent cu viitorul comerțului VR.

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) a reprezentat o parte importantă a marcajului și comerțului în ultimii câțiva ani, dar viitorul comerțului în realitate virtuală ar putea aduce la existență un nou termen: optimizarea mediului virtual (VEO) .

Mindy Weinstein , fondator și CEO al Market Mindshift, consideră că realitatea virtuală este aici pentru a rămâne și, în calitate de SEO, trebuie să ne adaptăm și să fim pregătiți pentru piață în acest nou mediu:

„Creșterea metaversului este inevitabilă și este ceva de care ar trebui să începem să luăm în considerare acum”, a spus Weinstein. „De exemplu, având în vedere că metaversul este un mediu vizual, ar trebui să ne asigurăm că imaginile optimizate sunt incluse în strategiile noastre de conținut SEO. De asemenea, metaversul este deja configurat pentru audio, așa că nu este un salt mare de imaginație că va fi dezvoltat un tip de opțiune de căutare vocală. Prin urmare, cred că, pe măsură ce metaversul evoluează, căutarea vocală trebuie să fie în centrul atenției specialiștilor în marketing digital.”

A fost utila aceasta pagina ?

Click pe stele pentru a vota

Average rating 5 / 5. Voturi: 1

Niciun vot inca, fii tu prima persoana care voteaza.