Facebook varsa lacrimi de crocodil in campania publicitara impotriva actualizarii iOS 14 a Apple pentru protectia vietii private

Stiri – Facebook varsă lacrimi de crocodil în campania publicitară împotriva actualizării iOS 14 a Apple pentru protecția vieții private

Facebook s-a luptat mult timp împotriva caracteristicilor de confidențialitate care vin cu următoarea actualizare iOS 14 a Apple. Apple promite o nouă funcție de transparență a urmăririi aplicațiilor , care va solicita tuturor aplicațiilor să ceară permisiunea explicită a utilizatorului înainte de a putea începe urmărirea datelor pentru publicitatea vizată. Toate iPhone-urile și iPad-urile de la Apple vin cu un număr IDFA unic, atribuit din fabrică (identificator pentru agenții de publicitate) care, după cum spune numele, permite agenților de publicitate să-și urmărească și să identifice utilizatorul.

După actualizare, promite Apple, utilizatorii vor avea un control complet asupra celor care își pot accesa IDFA și urmări activitatea și datele lor. Desigur, asta nu înseamnă că vor avea întotdeauna o utilizare deplină a unei aplicații înainte de a consimți la colectarea datelor, dar oferă un sentiment de securitate semnificativ mai bun. Unele platforme de socializare, cum ar fi Twitter, au luat cu ușurință această schimbare, analizând modul în care ar putea profita din plin și intenționează să aștepte un timp înainte de a pune întrebarea colectării datelor utilizatorilor.

Cu toate acestea, Facebook nu a fost prea mulțumit de schimbarea confidențialității și a derulat o campanie de anunțuri video în semn de protest numită Idei bune care merită să fie găsite.

Cazul pe care Facebook încearcă să îl facă este că o astfel de mișcare din partea Apple se va dovedi o lovitură dezastruoasă pentru întreprinderile mici din întreaga țară, care se bazează puternic pe marketingul țintit pentru a găsi clienți. Campania pare să se întoarcă din greu, după ce a câștigat până acum un raport de 15-1 antipatie pe Youtube. Și acum, foștii angajați de la Facebook cheamă lumea la bluff-ul Facebook, dezmembrând argumentul că întreprinderile mici vor fi efectiv afectate. Henry Love făcea parte din echipa de afaceri mici a Facebook și spune asta startup-urile vor folosi probabil categorii mai largi, cum ar fi intervalul de vârstă sau o rază de distanță pentru a-și construi clientela.

Dacă ai vorbi cu vreun proprietar de restaurant oriunde și i-ai întreba ce este IDFA, nu cred că vreunul dintre ei ar ști ce este asta. Afectează Facebook la scară largă, nu proprietarii de mici afaceri.

Love precizează că startup-urile care ar putea simți efectele schimbării IDFA sunt „susținute de bani de capital de risc care au angajat profesioniști cu abilități pentru a viza utilizatorii cu precizie de lunetist”. El spune că singurele companii care utilizează rețeaua de audiență Facebook și care își vizează publicul prin intermediul dispozitivelor mobile și web nu pot fi clasificate drept întreprinderi mici. „Sunt startup-uri sofisticate, susținute de coporații și guverne. Nu sunt IMM-uri tipice. ”

Love presupune că campania publicitară a Facebook și apelul său la empatie pentru întreprinderile mici provine din dorința de a-și reconstrui reputația după scandalul din 2018 (și mai multe după aceea), în care s-a descoperit că datele a 87 de milioane utilizatori Facebook de au fost utilizate în mod necorespunzător pentru direcționarea anunțurilor în campania prezidențială din SUA. Se pare că această oportunitate de a prelua terenul moral poate câștiga favoarea a cel puțin unei porțiuni din publicul Facebook, atâta timp cât acea porțiune va mușca momeala.

Sursa: Newsmag