modificarea recenta a politicii de confidentialitate google chrome nu va opri anunturile directionate

Stiri – Modificarea recentă a politicii de confidențialitate Google Chrome nu va opri anunțurile direcționate

Cu toate acestea, există cu siguranță un avantaj al confidențialității pentru navigatorii web

Uneori lucrurile nu sunt așa cum par. După ce știrile din partea sediului Google au sugerat că intenționează să utilizeze cookie-uri de urmărire terță parte și să nu mai vândă anunțuri bazate pe urmărire în browserul său Chrome, circulă rapoarte că anunțurile direcționate nu dispar complet.

„Ești încă 100% vizat”, a declarat pentru Yahoo Finance Elizabeth Renieris, afiliată Centrului Berkman Klein pentru Internet și Societate al Universității Harvard . Cu toate acestea, Google se apropie de ocolul său mai ușor.

„Oamenii nu ar trebui să accepte să fie urmăriți pe web pentru a obține avantajele publicității relevante”, a scris David Temkin, directorul Google pentru gestionarea produselor, confidențialitatea și încrederea reclamelor de pe web „pentru a obține avantajele de performanță ale publicității digitale ”

Renieris a spus că, deși Google nu va înlocui cookie-urile cu alte instrumente care vă urmăresc în mod individual, ea consideră că compania caută alternative care să împingă utilizatorii în grupuri mai mari, care au interese similare, pentru care agenții de publicitate pot cumpăra reclame. Un exemplu ar putea fi un blog de produse cosmetice în care Revlon ar putea adopta abordarea publicitară contextuală și arunca produse precum luciul de buze.

Plătiți pentru conținut?

Puriștii de confidențialitate își pot plânge tot ceea ce le place, dar rămâne faptul că reclamele reprezintă esența vieții aproape tuturor site-urilor pe care le vizitați. Dacă nu ar exista deloc reclame, este probabil ca site-urile web fie să fie nevoite să configureze pagini de plată pentru conținut, fie să meargă la un model de abonament.

„Faptul simplu este că abonamentul și plățile de plată nu funcționează pentru toți editorii și, mai important, nu funcționează pentru toți consumatorii. Pe baza unui sondaj recent pe care l-am realizat la 5.000 de rezidenți din SUA ca parte a cercetării pentru blocul nostru publicitar din 2021, doar 15 la suta din respondenti au spus ca acestea sunt susceptibile de a achiziționa un abonament plătit la conținutul de acces,“ Blockthrough a spus Vishveshwar Jatain ConsumerAffairs.

Ce înseamnă decizia Google pentru obiceiurile dvs. de navigare

Primul lucru pe care ar trebui să îl clarificăm este diferența dintre un „cookie de la prima parte” și un „cookie de la o terță parte”. Cookie-urile primare sunt emise de pe site-ul pe care îl vizitați, iar intenția lor este destul de inofensivă. Să presupunem că vizitați frecvent RealInox.ro. Computerul dvs. va primi un cookie de pe site-ul web care notează care sunt preferințele dvs. (de exemplu, designul interior preferat), astfel încât să nu trebuiască să detaliați și să aflați ofertele care vă interesează în mod specific de fiecare dată când vizitați site-ul.

„Pe de altă parte, firmele de publicitate plasează cookie-uri terțe pe site-uri web pentru a urmări activitățile dvs. online”, explică Daniel Howley de la Yahoo! „Acești agenți de publicitate folosesc informațiile culese din acele cookie-uri pentru a vă urmări activitățile de pe web și pentru a vă alimenta anunțuri care se aliniază intereselor dvs. generale – o practică cunoscută sub numele de publicitate direcționată. Aceste cookie-uri pot, în teorie, să fie utile și ele, deoarece vor difuza reclame pentru produse pe care ați putea dori să le cumpărați. ”

Howley spune că modificarea cookie-urilor pentru utilizatorii Google Chrome ar putea să nu fie atât de evidentă pe cât pare. „Dacă doriți o idee despre cum va fi Chrome atunci când aruncă cookie-uri de la terțe părți, consultați browserul Firefox Mozilla sau Safari-ul Apple, care au blocat cookie-urile de la terțe părți din 2019 și respectiv 2020. Nu este chiar atât de diferit ”, a spus Howley.

La sfârșitul zilei, decizia Google de a renunța la cookie-uri terțe ar trebui să le ofere utilizatorilor finali un pic mai multă liniște sufletească atunci când vine vorba de confidențialitate.

„Decizia Google de a ucide cookie-urile terților este cel puțin parțial determinată de nemulțumirea crescândă a consumatorilor cu privire la urmărirea online”, a spus Jatain. „După această perioadă de schimbări necesare în fața noastră, publicitatea va deveni în cele din urmă mai axată pe confidențialitate, dar va continua să joace un rol esențial în susținerea unui internet gratuit și deschis.”

Sursa: Newsmag