Principalele riscuri pentru afaceri in lumea post COVID

Stiri – Principalele riscuri pentru afaceri în lumea post-COVID

În ultimul an, peisajul de afaceri a devenit mult mai precar din cauza incertitudinii prelungite și a confuziei în abordările de răspuns pandemice, a provocărilor lansării vaccinurilor și a variantelor de virus emergente și a efectelor de răspândire.

Întreprinderile au trebuit să gestioneze două crize economice și de sănătate, care au condus la noi protocoale pentru  angajați și clienții lor, la o scară fără precedent, re-proiectarea lanțurilor de aprovizionare și numeroase falimente, consolidări și parteneriate creative.

Aceste evoluții și perspectivele de risc pe termen lung au întreprinderile care se întreabă cum să se pregătească pentru ceea ce ar putea avea în vedere. Cel mai important în mintea lor este supraviețuirea și construirea rezistenței. Și nu numai în ceea ce privește impactul pandemiei în curs și poziționarea competitivă a acestora, ci și dezlănțuirea recentă a atacurilor cibernetice, a evenimentelor climatice catastrofale și a tulburărilor sociale care necesită schimbarea locului de muncă și a comunității.

În timp ce multe întreprinderi au inovat și s-au adaptat circumstanțelor care se schimbă rapid – apucând cota de piață în acest proces – nu toate au făcut-o. Nici toți nu vor beneficia de recuperarea economică așteptată. Întreprinderile trebuie să fie pregătite pentru un shakeout dezordonat în această perioadă de recuperare volatilă. Și vor trebui să își consolideze și să își revizuiască în permanență strategiile de atenuare a riscurilor pentru a-și îmbunătăți rezistența la șocurile viitoare.

Perturbarea este peste tot

Industria se confruntă cu perturbări din toate părțile. Și liderii trebuie să urmărească îndeaproape trei factori critici de risc – politic, tehnologic și social.

În ceea ce privește latura politică, întreprinderile trebuie să fie conștiente de diferitele traiectorii ale pachetelor de stimuli și de modul în care acestea pot fi înclinate către anumite sectoare sau tipuri de afaceri, împreună cu disponibilitatea creditului. Întreprinderile mici și mijlocii, puternic afectate în timpul pandemiei, ar putea considera că ciclul de recuperare este neplăcut. Numai în SUA, 43% din microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii (IMMM) au închis între ianuarie și aprilie – și multe altele încă se confruntă cu potențialul închiderii permanente.

Multe guverne se îndreaptă tot mai mult spre protecționism pentru a crea economii mai autosuficiente. Parțial ca răspuns la COVID-19, în timpul căruia închiderea frontierelor, blocarea și restricțiile la export au înăbușat lanțuri extinse de aprovizionare, companiile trebuie să urmărească schimbările politicilor interne care se concentrează pe securitatea națională și pe autosuficiență. Astfel de politici ar putea împiedica accesul la talentele și investițiile străine, precum și la viitoarele oportunități de fuziune și achiziție.

Șoferii tehnologici accelerează și perturbă peisajul de afaceri. Pandemia a precipitat o revoluție tehnologică neacceptată atât pentru întreprinderile mari, cât și pentru cele mici. Digitalizarea rapidă a transformat interacțiunile sociale și de muncă, peste noapte. Comerțul electronic, conferințele virtuale, jocurile și streamingul au cunoscut o creștere fără precedent. S-a estimat că utilizarea internetului la nivel mondial în 2020 a crescut cu 30%, în timp ce comerțul electronic a crescut cu peste 20%.

Această digitalizare rapidă a sporit exponențial expunerile cibernetice ale companiilor și a creat rețele mai complexe și potențial mai puțin sigure. Raportul privind riscurile globale 2021 , de fapt, evidențiază eșecul măsurilor de securitate cibernetică ca un risc de top pe termen scurt. Și pe tot parcursul anului 2020, am văzut atacuri cibernetice în creștere asupra agențiilor guvernamentale și a companiilor la nivel global – mulți au folosit criza COVID-19 pentru a se infiltra în rețele. La nivel global, volumul de atac s-a dublat de la a doua jumătate a anului 2019 la prima jumătate a anului 2020 .

Această schimbare monumentală ar putea crea riscuri catastrofale potențiale pe un orizont mai lung. Graba spre automatizare, ca răspuns la nevoia de eficiență și de muncă redusă la fața locului, poate expune companiile la riscuri etice financiare și neprevăzute – în special cu consumatori mai activi social și cu forțe de muncă preocupate de pierderea locurilor de muncă și dispuse să-și ducă talentele în altă parte.

Șoferii sociali creează, de asemenea, o presiune reală asupra industriei. Întreprinderile se confruntă cu un control social sporit al practicilor lor, în special în ceea ce privește aspectele de mediu, sociale și de guvernanță ale performanței în afaceri (ESG) și schimbările climatice. Aceste preocupări prioritare sunt reflectate din nou în Raportul de riscuri din acest an , în care riscurile de mediu domină cadranul cu probabilitate ridicată și impact ridicat al peisajului riscului.

Mai mult ca oricând, consumatorii, angajații și investitorii se așteaptă ca firmele să-și reflecte valorile. Acest lucru a devenit evident pe măsură ce s-a manifestat impactul social și economic al pandemiei pe termen lung, precum și în răspunsul la mișcările globale de justiție socială, cum ar fi Black Lives Matter (BLM). De exemplu, vara trecută, la apogeul protestelor BLM, mii de companii au încetat să facă publicitate pe platformele de socializare. Riscurile de venituri și reputație și, în cele din urmă, riscurile pe termen lung ale valorii, apar din cauza diversității angajaților, a securității locului de muncă și a remunerării corecte; externalizare, concertare și contractare; și acțiunea climatică.

Transformări la locul de muncă și sănătate

Pandemia a transformat nevoile și cerințele lucrătorilor și locurilor de muncă – fie în birouri de companie sau de acasă, fabrici, magazine, spitale, centre de distribuție sau transport. Experiența mai mare cu munca la distanță și orele de lucru flexibile schimbă așteptările cu privire la modul, când și unde vor lucra angajații. Aceasta este o provocare a modului în care firmele mențin cultura companiei, creativitatea, identitatea și motivația angajaților lor.

Acest lucru are, de asemenea, implicații mari pentru sănătatea și bunăstarea angajaților și pentru societate în general. Firmele pot suferi pierderi de productivitate și trebuie să gestioneze mai atent provocările și securitatea angajaților. Acest lucru a fost cu siguranță adevărat în primele zile ale pandemiei, unde sondajele au arătat că 55% dintre angajați erau mai puțin productivi și implicați, din cauza muncii la distanță.

La un nivel social mai larg, o criză globală continuă de sănătate mintală exacerbată de pandemie și blocaje asociate a produs impacturi uluitoare. Pierderea școlii, modificarea condițiilor de muncă, pierderea locurilor de muncă, izolarea și recesiunea economică au pus toate vârstele în pericol de rate mai mari de depresie, anxietate, PTSD și productivitate pierdută. Costurile agravării sănătății mintale ar putea crește până la 1,6 trilioane de dolari în următorii 10 ani doar în SUA.

Răspunzând riscurilor cu adevărat globale

Dincolo de provocările de sănătate publică ale crizei actuale, guvernele, agențiile internaționale și companiile s-au luptat toate în multiple dimensiuni cu răspunsul lor la acest risc global.

Toate organizațiile pot învăța multe din anul trecut. Cu toate acestea, în loc să se pregătească pentru ultima criză, ar trebui să caute să descopere lecții transferabile care s-ar putea aplica unei game de amenințări complexe, emergente.

Luați în considerare ceea ce s-a realizat atunci când sectorul privat și cel public s-au reunit în timpul crizei. Noi am văzut:

  • Dezvoltarea rapidă și fără precedent și distribuția de vaccinuri multiple.
  • O reutilizare a lanțurilor de aprovizionare și a proceselor de fabricație pentru a dezvolta EIP și echipament medical critic
  • Capacitatea de a trece la modalități noi și îndepărtate de lucru, chiar și în cele mai puternic reglementate industrii.

Această capacitate de a acționa cu un singur scop trebuie instituționalizată – urmărirea rezilienței naționale și globale este mai mare decât orice organizație și orice risc.

Este esențială o mai mare colaborare între societate – sectoarele public și privat, comunități și ONG-uri. Aceasta va implica dezvoltarea de programe care să stimuleze eforturile de recuperare durabilă, care să includă proiecte de infrastructură ecologică și energie curată. Va necesita parteneriate între sectoarele public și privat pentru a îmbunătăți calitatea lucrătorilor pentru o economie digitală explozivă. Și ar trebui să necesite crearea unor noi mecanisme de asigurare a riscurilor pandemice și emergente, care ar putea ajuta la stabilizarea companiilor în timpul unor evenimente de criză extinse.

Pentru a construi și a menține rezistența, este important ca afacerea să urmărească evenimentele cu impact potențial ridicat pe termen scurt și peisajul pe termen lung. Și apoi, tu – antreprenorule, fii pregătit să răspunzi eficient, creativ și colaborativ. Acest lucru este vital pentru întreprinderi și comunitatea globală pentru a naviga în mod durabil riscurile și oportunitățile viitoare, pentru a-și consolida rezistența la șocurile viitoare și pentru a progresa către prosperitatea pe termen lung.

Sursa: Newsmag